Parochiecentrum Zutendaal

Reglement van inwendige orde

Elk gebruik van een lokaal dient tijdig op voorhand aangevraagd te worden aan de verantwoordelijke van de reservaties.
Dit dient te gebeuren via onze website www.parochiecentrumzutendaal.be , rubriek reserveringen.

Het Bestuur kan elke aanvraag weigeren indien zij de aanvraag niet passend vindt voor het Parochiecentrum. Zij hoeft deze weigering niet te motiveren.

Elke aanvrager/gebruiker verbindt er zich toe te zullen voldoen aan de geldende politiereglementen, bijvoorbeeld met betrekking tot de leeftijdsgrens, sluitingsuur en aan de voorschriften inzake auteursrecht, taksen, accijnzen, billijke vergoeding enz. Eventuele kosten vallen ten laste van de aanvrager.

De aanvrager/gebruiker is steeds verantwoordelijk voor schade en / of verdwijning aan gebouw of inhoud en moet dit ook vergoeden, na raming van de kosten en in overleg met de Raad van Bestuur.

De Raad van Bestuur is niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen en is niet burgerlijk aansprakelijk tegenover derden tijdens het gebruik van de lokalen door de aanvrager. Op uitdrukkelijk verzoek van de brandweer is het ten strengste verboden om gasflessen, voor welke gelegenheid dan ook, te gebruiken of te stockeren in de gebouwen. Door gebruik te maken van het Parochiecentrum erkent men op de hoogte te zijn van het reglement dat in elk lokaal zichtbaar opgehangen is. De Raad van Bestuur kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor diefstal of beschadiging van eigendommen van de gebruikers, hun leden of bezoekers. De gebruiker en de vereniging die hij vertegenwoordigt stellen zich hoofdelijk aansprakelijk voor alle schade die het niet naleven van het reglement met zich mee brengt. Er wordt van uit gegaan dat elk lokaal en de uitrusting in goede staat verkeren bij aanvang van de activiteit. Eventuele schade zal door de gebruiker in samenspraak met de Raad van Bestuur vastgesteld, bepaald en vergoed worden. Indien de gebruiker schade vaststelt voor de activiteit moet hij deze melden aan één van de leden van het Bestuur van het PC:
De namen van de bestuurders staan vermeld in de pagina “Contact”

Lenen van sleutels kan alleen in samenspraak met de verantwoordelijke.

Groot afval, papier, karton en groenafval dienen steeds door de gebruiker meegenomen te worden.

Stoelen en tafels dienen steeds teruggezet te worden in hun oorspronkelijke opstelling.

Het is verboden ramen, deuren, muren en vloeren te benagelen, te beplakken en/of te beschrijven. Het is ook verboden om toegangen en deuren af te sluiten of doorgangen te belemmeren.

Veiligheidsvoorzieningen zoals noodverlichting, brandblussers e.d. mogen nooit uitgeschakeld of bedekt worden.

Keuken en Toog: Alle gebruikte materialen worden volledig proper en op de juiste plaats teruggezet; de volgende gebruiker heeft ook graag een nette zaal en materialen ter beschikking.

De organisatoren dienen te allen tijde gratis toegang te verlenen aan de leden van de Raad van Bestuur of de verantwoordelijke, dit voor alle lokalen die zij gebruiken.

Door gebruik te maken van de lokalen van het PC verklaren de gebruikers zich akkoord met dit reglement van inwendige orde.

Goede afspraken maken goede vrienden